F.A.Q.

| F.A.Q.
F.A.Q.2020-02-13T16:23:03+00:00

Antwoorden op veelgestelde vragen omtrent schanskorven en onze diensten. Lees meer over steenkorven, het plaatsen ervan, betaalmogelijkheden en meer.

Ik bestel een korf van een aantal meter, hoe gaat dat in z’n werk?2020-05-15T13:23:40+00:00

Schanskorven worden vanaf een bepaalde grootte uit meerdere delen opgebouwd. Dit kan in elke richting plaatsvinden.

Dit is nodig om de korven handzaam te houden voor transport. Doorgaans kunt u rekening houden met korven van circa 1 meter lang.

De “naden” zijn nagenoeg onzichtbaar zodra de korven gevuld zijn. Uiteraard ontvangt u alle benodigde C-ringen om de korven aan elkaar te verbinden.

Welke maaswijdte hebben jullie korven?2020-09-19T10:05:46+00:00

Onze korven worden standaard gemaakt met een maaswijdte van 50x50mm.
Met een draaddikte van 4mm worden de korven zeer stevig en het voorkomt dat de korven gaan uitbuiken.

Andere maaswijdtes zijn mogelijk maar hebben doorgaans een wat langere levertijd.

Hoe zitten jullie korven in elkaar?2020-09-19T10:12:50+00:00

Onze korven worden standaard met losse gaaspanelen gemaakt.
Deze worden door ons geknipt in de juiste lengte en met ringen (C-ringen) aan elkaar gemaakt.
Vandaar de term “ringkorven”.

Hierdoor ontstaat er een tolerantie van ±3cm. (afhankelijk van de lengte).

Wilt u korven met exacte maten? wij maken ook gezette/gelaste korven die zeer nauwkeurig zijn.
Voor een prijsopgave kunt u contact met ons opnemen.

Kan ik de bestelling op een ander adres laten afleveren?2019-03-16T14:20:28+00:00

Geen probleem. Bij het bestellen heeft u de mogelijkheid om onderscheid te maken tussen het factuur- en het leveringsadres.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat?2019-11-30T22:09:16+00:00

Zodra wij een bestelling ontvangen, gaan wij voor u aan het werk. Indien uw bestelling nog niet overgedragen is aan onze transporteur, kunt u kosteloos uw bestelling annuleren. Als u al bericht heeft gehad van overdracht óf als u de producten reeds ontvangen heeft, neemt u dan Contact met ons op.

Welke betaalmethoden zijn mogelijk?2019-06-05T18:16:35+00:00

U kan bij ons met de volgende methoden betalen:

  • iDEAL
  • Afterpay
  • PayPal
  • Directe bankoverschrijving
  • Giropay
  • Overboeking
  • Sofortbanking

Uw bestelling wordt direct na betaalbevestiging in behandeling genomen.

Hoe werkt AfterPay voor consumenten?2019-06-05T18:22:39+00:00

AfterPay – Achteraf betalen voor consumenten (NL/BE)

AfterPay voert voor Schanskorfgigant het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

Hoe werkt AfterPay voor bedrijven?2019-06-05T18:21:27+00:00

AfterPay – Achteraf betalen voor bedrijven

Bij Schanskorfgigant kun je achteraf betalen met AfterPay als zakelijke klant. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

Waar leveren jullie?2019-03-16T14:04:30+00:00

Wij leveren in heel Nederland, België en Duitsland. De verzendkosten worden bepaald op basis van uw adresgegevens. Verzendkosten binnen Nederland zijn overal gelijk, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Kan ik mijn eigen schanskorven ontwerpen?2019-03-16T14:02:59+00:00

Ja dat kan! Met onze uitgebreide ontwerpmodule heeft u de vrijheid uw eigen korven te ontwerpen en samen te stellen.

Ik wil mijn volledige bestelling retourneren. Wat moet ik doen?2019-03-18T07:43:39+00:00

U heeft na ontvangst van uw bestelling een wettelijke termijn van 14 dagen om uw bestelling te retourneren.
Onderaan in onze Algemene Voorwaarden vindt u het herroepingsformulier. Deze kan u invullen en naar ons mailen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten van een retourzending. U dient rekening te houden met ongeveer dezelfde kosten als dat u heeft betaald voor verzending.

Zodra wij uw order retour hebben ontvangen, maken wij u binnen 14 dagen het betaalde bedrag (incl. verzendkosten) over middels de door u gekozen betaaloptie.
Wilt u de retourbetaling op een andere manier ontvangen dan hoe u betaald heeft? Neemt u dan Contact met ons op.

Hoe worden de korven en breukstenen bezorgd?2019-03-16T14:04:39+00:00

De korfproducten en breukstenen worden op pallets bij u voor de deur afgeleverd. De breukstenen worden geleverd in een Bigbag. Zowel op de pallets als de bigbags zit geen statiegeld.

Kan ik zelf mijn schanskorven plaatsen?2019-03-16T14:45:25+00:00

Dat kan u zeker! Speciaal voor doe-het-zelvers onder ons hebben wij een uitgebreide handleiding opgesteld. Zo bent u verzekerd van een professioneel resultaat. Komt u er nog niet helemaal uit? Wij helpen u graag! Neem Contact met ons op.

Ik wil een deel van mijn bestelling retourneren. Wat moet ik doen?2019-03-18T07:43:19+00:00

U heeft na ontvangst van uw bestelling een wettelijke termijn van 14 dagen om uw bestelling te retourneren.
Onderaan in onze Algemene Voorwaarden vindt u het herroepingsformulier. Deze kan u invullen en naar ons mailen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten van een retourzending. U dient rekening te houden met ongeveer dezelfde kosten als dat u heeft betaald voor verzending.

Zodra wij uw deelorder retour hebben ontvangen, maken wij u binnen 14 dagen het betaalde bedrag (excl. verzendkosten) over middels de door u gekozen betaaloptie.
Wilt u de retourbetaling op een andere manier ontvangen dan hoe u betaald heeft? Neemt u dan Contact met ons op.

Krijg ik van jullie een orderbevestiging?2019-03-16T14:24:37+00:00

U krijgt direct na het bestellen een orderbevestiging van ons per e-mail. Heeft u besteld maar binnen 1 uur geen orderbevestiging ontvangen? Neem dan Contact met ons op.

Kan ik de producten ook afhalen?2019-03-16T14:04:45+00:00

Geen enkel probleem. Bij het bestellen kan u de optie afhalen aanvinken. Zodra de korven gereed zijn, stemmen wij met u af wanneer u ze kan afhalen. Houdt er rekening mee dat de korven en breukstenen op pallets worden gezet. Daarnaast kunnen de breukstenen dusdanig zwaar (max. 1500kg per pallet) zijn dat ze niet op iedere aanhanger vervoerd mogen worden.

Zijn mijn eigen ontworpen schanskorven te combineren met de standaard producten?2019-03-16T14:03:25+00:00

Absoluut! De korven worden op dezelfde manier gefabriceerd; hierdoor zijn de door u ontworpen korven te combineren met ons standaard productaanbod.

Wat is de levertermijn?2019-03-16T14:08:25+00:00

De levertermijn voor ons standaard aanbod bedraagt ongeveer 5 á 10 werkdagen. Zodra de levering is overgedragen aan de transporteur ontvangt u van ons bericht. Daarna zal de transporteur contact met u opnemen om een levermoment af te spreken. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele uitloop van levering door de transporteur.
Indien u de korven komt afhalen, sturen wij u een bericht zodra deze klaar zijn.

Kan ik ook een vulling kiezen die niet in het aanbod zit?2019-03-16T14:03:34+00:00

Dat kan. Als u een specifieke breuksteen of ander vulmateriaal zoekt die wij niet aanbieden, kunt u Contact met ons opnemen. Wij zoeken de steen of ander type materiaal voor u op, zodat we u een passende aanbieding kunnen maken. Uiteraard zijn de korven ook zonder stenen te bestellen.

Wat is de levensduur van schanskorven?2019-03-16T14:03:52+00:00

De korven worden gemaakt van hoogwaardig Galfan; dit is een staalsoort gecoat met een zink-aluminium laag. Hierdoor bent u verzekerd van een levensduur van minstens 50 jaar!

Hoe worden de verzendkosten berekend?2019-11-30T22:30:01+00:00

De verzendkosten worden berekend op basis van gewicht en omvang.

De verzendkosten zijn in heel Nederland gelijk, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Voor België bestaan er verschillende kosten voor Wallonië en Vlaanderen.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?2020-07-10T13:14:21+00:00

Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden.

Kan ik de bestelling direct bij een klant laten afleveren?2019-03-16T14:28:47+00:00

Als u een zakelijke klant bent en de bestelling rechtstreeks bij uw klant wil laten bezorgen, kunt u dit aangeven bij “Opmerkingen”.
Wij zorgen dan dat er geen reclame van Schanskorfgigant getoond wordt.

Waar vind ik jullie Privacybeleid?2019-03-16T15:14:04+00:00

Klik hier voor onze Privacyverklaring.

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan Contact met ons op. Wij helpen u graag.

U kunt ons ook bereiken via onderstaande social media kanalen:

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten